Відстежуйте доставки за номером телефону або за номером відправлення, шукайте найближчі поштомати

Упаковка як інструмент розвитку бренду: проблеми та інновації

12.11.2016

Упаковка вже давно є не лише засобом захисту, зберігання та транспортування товарів, тепер це унікальна маркетингова можливість презентувати свій бренд через взаємодію з кінцевим споживачем. Зручна та цікава упаковка – це перше, що бачить клієнт, коли отримує замовлений товар.

Дослідження Smurfit Kappa показало, що 71% онлайн-продавців не використовують додаткову упаковку, побоюючись, що це призведе до збільшення ціни на товар. Для 70% важлива практичність та зручність використання, а близько 54% рітейлерів поцікавились наскільки маркування відображає їх бренд


Про те, що використання додаткових декоративних елементів упаковки може привабити більше покупців, заявили 63% опитаних респондентів. Не менш важливим питанням є повторне використання упаковки у разі повернення чи відмови клієнтом від товару, про це зазначили 49% продавців. Лише 36% інтернет-магазинів оптимізовують розмір своїх коробок, щоб уникнути надлишкового простору всередині.

Проблеми пакування у сфері електронної комерції


Онлайн-продавці не надають значної переваги упаковці товару, тому що це може призвести до підвищення цін та ускладнити логістичний процес. Однак, вони не розуміють, що пакування – це додаткова реклама інтернет-магазину, яка не завжди передбачає велику вартість, але при цьому покращує клієнтський сервіс та виділяє компанію серед конкурентів.

У представників онлайн-бізнесу виникає багато інших проблем та перешкод, які можуть виникнути на етапі впровадження внутрішнього фірмового пакування:

  • Дилема вартості. 74% продавців в Інтернеті турбуються через великі затрати на пакування (першочергові затрати на виробництво, редизайн та інші). Щоб вирішити це питання, потрібно звернути увагу на сучасні інноваційні рішення друку, дизайну та використання матеріалів, а також оптимізувати розміри упаковки.

  • Ефективність логістичного «ланцюга». В цьому випадку увага концентрується на зручності упаковки для споживача та практичності використання у «ланцюзі» доставки. Адже пакування різних видів товару потребує часу. Це питання має бути вирішеним комплексно, враховуючи вид товару та потреби замовника.

  • Брендинг. 81% опитаних онлайн-продавців відзначили, що упаковка повинна містити маркування, і тільки 35% відповіли, що їх упаковка дійсно відображає сутність бренду. Питання брендингу досить важливе, особливо для продавців одягу, взуття і косметики.

Шляхи підвищення ефективності логістики за рахунок упаковки


Основною функцією упаковки є захист товару, але стратегія пакування стає оптимізуючим фактором електронної комерції, завдяки якому можна покращити свої логістичні можливості.

  • Оптимізація внутрішнього простору коробки. Зазвичай, надлишковий внутрішній простір досягає 25%. Зменшуючи цей відсоток, можна досягнути скорочення витрат на доставку, враховуючи загальний розмір упаковки (ширина х довжина х висота).

  • Оптимізація транспортування. Зручна організація розміщення коробок різних розмірів на одній палеті - скорочує витрати на транспортування.

  • Можливість повторного використання. Бувають ситуації, коли споживач відмовляється від покупки або хоче обміняти товар. Якщо онлайн-продавці хочуть отримати товар в належному стані, вони повинні продумати стратегію пакування заздалегідь. Упаковка повинна легко відкриватися-закриватися, для цього використовують спеціальні відривні наліпки або застібки. Матеріал упаковки має бути готовим до переробки або повторного маркування.

Основні інновації упаковки в електронній комерції


Прихильність клієнтів можна завоювати за допомогою упаковки, тільки якщо споживач отримує своє замовлення у належному стані, це викликає почуття довіри до бренду. Щоб дослідити це явище, потрібно частіше проводити опитування серед покупців інтернет-магазину. Зазвичай, від 12 до 15% клієнтів залишають відгук у випадку, коли відправлення було потерте чи надірване.

Для задоволення потреб клієнтів, логістичні компанії та представники е-комерції змушені впроваджувати інноваційні методи. Серед них найпоширенішими можна визнати такі:

  • Проста конструкція упаковки. Вона повинна легко відкриватися та закриватися, бути зручною у використанні як для працівників, так і споживачів. Упаковка повинна бути такої конструкції, щоб при потребі покупці могли використати її для повернення товару. В цьому разі її можна перепакувати чи перемаркувати.


    • Додаткові функції. Упаковка повинна бути креативною та функціональною.
  • Додатковий захист товару. Логістичні компанії та онлайн-продавці використовують упаковку з печаткою чи стрічкою, яка показує факт відкриття пакунку до отримання замовлення покупцем.

Яким чином бренд може стати відомим завдяки упаковці


Сьогодні упаковка – це впливовий маркетинговий інструмент, тому продавці вкладають багато зусиль та коштів у дизайн та виробництво: кольори, маркування, якісний папір чи тканина. Як можна привернути увагу покупця за допомогою упаковки, щоб споживачі відчули себе особливими?

  • Зовнішній та внутрішній принт. Маркування логотипом ззовні та всередині коробки яскравими кольорами або ж цікавим дизайном виділяють ваш бренд серед конкурентів.

  • Оригінальний дизайн. Креативні форми упакувань спонукають користувачів ділитися своїм придбанням в соціальних мережах.

  • Рекламне повідомлення. Надруковані короткі повідомлення на коробках чи іншому матеріалі можуть бути вдалими для певної цільової аудиторії. Смішні, цікаві, інформативні, зухвалі тексти викликають зацікавленість.

  • Увага до деталей. Фірмові стікери, клейкі стрічки, тканина, наповнювачі, окрім захисту товару, відіграють додаткову роль в подачі бренду.

Як покращити стратегію пакування


Одним із найбільших питань, які турбують споживачів, вважається екологічність упаковки. Клієнтам важливо отримувати товар в коробці, яка не шкодить здоров`ю та довкіллю. Тому, 49% представників е-комерції та логістичних компаній визнають важливість використання безпечної та відновлювальної сировини.


Економічні та маркетингові причини все більше спонукають до впровадження та розвитку стратегії пакування, це може стати впливовим чинником для зростання обсягів електронної комерції. Упаковка відіграє інтерактивну роль між брендом та клієнтом. Завдяки привабливому дизайну та правильно впровадженій стратегії, можна збільшити маркетингові можливості компанії та покращити логістичний процес загалом.


Виберіть свій населений пункт